kontrastWersja dla niedowidzących
rozmiar A- A A+

Publiczne Przedszkole Nr 1 w Busku-Zdroju

mgr Magdalena Piotrowska- logopeda, pedagog

Pracuje:
Poniedziałek 8:00-13:30
Środa 8:00- 12:30

Zajęcia logopedyczne

Badania przesiewowe

Wszystkie dzieci uczęszczające do naszego przedszkola zostały poddane przesiewowym badaniom mowy. Podczas tego badania logopeda dokonał oceny m.in.:
1. Sprawności narządów artykulacyjnych w tym warg, języka, podniebienia.
2. Czynności fizjologicznych: żucia, połykania, odgryzania.
3. Rozumienia poleceń, tempa mówienia, fonacji, zakresu słownictwa, komunikatywność mowy.
Po przeprowadzonych badaniach przesiewowych rodzic został poinformowany przez zespół specjalistów o dziecku zakwalifikowanym na zajęcia logopedyczne.

 Cele zajęć logopedycznych:

1. Kształtowanie prawidłowego oddychania.
2. Usprawnianie narządów artykulacyjnych: języka, warg, żuchwy.
3. Usprawnianie prawidłowej artykulacji głosek.
4. Kształtowanie prawidłowych czynności fizjologicznych w obrębie aparatu mowy: żucia, połykania, ogryzania.
5. Rozwijanie słuchu fonemowego.
6. Wzbogacanie słownictwa.
7. Rozwijanie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi.
Zakres opieki logopedycznej w przedszkolu:
1. Diagnozowanie stanu motoryki aparatu artykulacyjnego dzieci.
2. Prowadzenie terapii- ćwiczeń z dziećmi, u których stwierdzono zaburzenia komunikacji językowej.
3. Wspieranie nauczycieli w działaniach usprawniających aparat mowy dzieci.
4. Podejmowanie działań profilaktycznych, które zapobiegają powstawaniu zaburzeń komunikacji językowej.
5. Współpraca z rodzicami dzieci, które zostały objęte pomocą logopedyczną w celu włączenia ich w proces terapii ich dzieci i kontynuacji ćwiczeń w domu.

Zajęcia logopedyczne są prowadzone w formie:
- terapii indywidualnej;
- terapii grupowej.

Grupowe zajęcia logopedyczne w ramach profilaktyki logopedycznej

Podczas tych zajęć prowadzone są ćwiczenia mające służyć rozwojowi umiejętności językowych dzieci przedszkolnych.

Do ćwiczeń należą:
I. Ćwiczenia oddechowe;
II. Ćwiczenia artykulacyjne;
III. Ćwiczenia percepcji wzrokowej i słuchowej;
IV. Ćwiczenia pamięci i logicznego myślenia;
V. Ćwiczenia logorytmiczne;
VI. Ćwiczenia rozwijające słownictwo czynne i bierne.