kontrastWersja dla niedowidzących
rozmiar A- A A+

Publiczne Przedszkole Nr 1 w Busku-Zdroju

6.00-8.00

Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy wg zainteresowań dzieci.

Zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci.

Gry i zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne, badawcze służące realizacji programu wychowania przedszkolnego.

Rozmowy w oparciu o oglądane ilustracje, ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe, słuchowe, gramatyczne itp.

Praca indywidualna z dziećmi mającymi trudności oraz z dziećmi zdolnymi.

8.00-8.30

Słuchanie utworów literatury dziecięcej, historyjki obrazkowe.

Zabawy rytmiczne, ruchowe ze śpiewem.

8.30-9.00

Ćwiczenia poranne.

Czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience.

9.00- 9.30

Śniadanie –realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania samodzielności, nawyków higienicznych i kulturalnych podczas spożywania posiłku oraz w zakresie dbałości o zdrowie.

9.30– 12.15

Zajęcia edukacyjne w sali i na powietrzu kierowane i niekierowane prowadzone wg planów miesięcznych oraz wybranego programu nauczania.

Zabawy dowolne w sali przy niewielkim udziale nauczyciela.

Zabawy i zajęcia ruchowe, zabawy w języku obcym nowożytnym przygotowujące dzieci do posługiwania się tym językiem.

Spacery, zabawy na świeżym powietrzu, zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze.

Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu.

12.15-12.45

Słuchanie bajek, opowiadań, utrwalanie poznanych wierszy i piosenek.

12.45-13.00

Utrwalanie nawyku prawidłowego korzystania z urządzeń sanitarnych. Przygotowanie do obiadu.

13.00-13.30

Obiad

13.30-14.00

Relaksacja, odpoczynek przy muzyce i bajkach relaksacyjnych. Zabawy w kole, zabawy paluszkowe. Ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych.

14.00-14.45

Tworzenie różnorodnych sytuacji edukacyjnych sprzyjających twórczości plastycznej, muzycznej, ruchowej, werbalnej dzieci, praca korekcyjno-kompensacyjna i indywidualna, zabawy dydaktyczne o charakterze poszerzającym temat, zabawy w ogrodzie przedszkolnym lub zabawy w kącikach zainteresowań, zabawy w teatr, prace nauczycielki o charakterze obserwacyjnym.

Zabawy ruchowe z określonym elementem ruchu.

14.45.15.15

Czynności porządkowe i samoobsługowe, przygotowanie do podwieczorku.

Podwieczorek.

15.15-16.30

Zabawy zorganizowane lub dowolne z inicjatywy dzieci, ćwiczenia indywidualne dostosowane do możliwości dzieci, zabawy i gry edukacyjne i planszowe przy stolikach z małym zespołem, czytanie fragmentów książek, układanie puzzli, ćwiczenia grafomotoryczne, prace porządkowe w sali i w półkach indywidualnych. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym. Kontakty indywidualne.

Rozchodzenie się dzieci.